Játsszuk azt, hogy verekszünk!

Játsszuk azt, hogy verekszünk!

Család

Ranschburg Jenő azt mondta:
"A világ megismerése egészen más módon zajlik a lányoknál és a fiúknál… És a kislányok ilyenkor beszélgetve ismerkednek a világgal, a fiúk meg ütközve… Ha hozzám elhoznak egy fiút, én mindig rápillantok a térdére és a combjára, azon legyen egy-két színes folt – nekem egy fiú akkor egészséges, ha ezeknek az ütközéseknek a nyomait magán hordozza. Valami furcsa módon álló helyzetben is el tud esni. Ütközik a másik fiúval és a tárgyakkal is, de ez nem igazán agresszió, persze az agresszió magját magában hordozza. Van valami fiús ebben az ütközésben, mint a világ megismerésének egy sajátosan férfias módjában. Miközben a lányok beszélnek."
Ranschburg Jenő: Felcserélt szerepek

Egy óvodai bunyó története elevenítette fel bennem ezeket a sorokat, és leginkább azért, mert annyira különböző reakciók érkeztek a történtekre. „Szólj az óvónőknek!”, „Beszélni kell a szülőkkel!”, Ez csak egy ártatlan bunyó, minden fiú ezt csinálja.” – hangzottak a különböző vélemények. De akkor mi is volt ez? Játékos verekedés vagy a másik bántalmazása? Talán végignézve is nehéz eldönteni, utólag meg aztán végképp.
Miért kell nagyon figyelnünk? Kutatások alapján már óvodáskorban felütheti a fejét a bántalmazás, bár ilyenkor még alacsonyabb a szerepek stabilitása, leginkább az, ki van az áldozat szerepében. Viszont mi van akkor, hogyha játékos verekedésről van szó? Mint amikor a kutyák egymást kergetve játszanak, játékból hol a támadó, hol a megtámadott szerepét véve fel. Így mindkettőt gyakorolhatják. Játékuk során a gyermekek is teremtenek arra lehetőséget, hogy gyakorolhassanak, és ez szükséges is, hiszen a társakkal való játék bármikor eredményezhet együttműködést, ugyanakkor konfliktust is.

Az óvodások viselkedésénél nehéz megkülönböztetni a bántalmazást az egymás közti veszekedésektől, csúfolódásoktól, csipkelődésektől, több életkori sajátosságuk miatt is

  • Önközpontúság
    • Minden önmagukból indul ki, és önmagukba tér vissza. Akár ők okozták a problémát, akár a másik fél, mindig a saját nézőpontjukból beszélnek a problémáról, és leginkább a saját sérelmeiket fogják középpontba állítani.
  • Viselkedés értékelése
    • Kezdetben a jó és a rossz megkülönböztetése sem megy egyedül, külső személyekre támaszkodnak, pl. szülőkre, óvónőkre, pedagógusokra. Saját viselkedésük értékelésére inkább csak 5-6 éves koruk után képesek, ritka az, hogyha felismerik, ők hibáztak.
  • Élmények felidézése
    • Amit elmondanak, gyakran nem is valós dolgokon alapulnak, nem minden részletük valós, összezavarodik az ok és az okozat. Emlékeikben sok minden keveredik, a múlt, a jelen, és a jövő, az, ami megtörtént, és az is, ami nem.
  • Vágyak késleltetése
    • Öt éves kor előtt hiába ajánlsz fel nekik alternatívákat, neki azonnal kell minden, amit meg lehet szerezni, amit meg lehet élni, észleltetni csak öt éves kortól tudják vágyaikat.
  • Konfliktuskezelés
    • Míg az óvodai évek elején nagyon gyakran a pedagógushoz fordulnak segítségért, addig 4-5 éves kortól már nemcsak a pedagógushoz, hanem a társaikra is támaszkodnak, először még csak elmondják a bajukat, majd segítséget is kérnek, és a végén válnak képessé arra, hogy egyedül is meg tudjanak oldani egy konfliktust.
  • Önkontroll
    • erősen érzelmi alapúak még, és a környezeti elvárásokat sem veszik figyelembe. Nem tudják számításba venni, hogy szabad-e hisztizni vagy sem, megteszik. De van remény, mert hat éves kortól egyre jobban kezelik indulataikat, leginkább felnőttek kérésére. Ez a viszonylag gyenge önkontroll megy keresztül nagy változáson az évek során.
  • Szocializáció
    • A gyerekek az otthoni szűkebb környezetből az óvodába bekerülve tagjai lesznek egy új, sokkal tágabb közösségnek. Itt már mindenképpen meg kell tanulniuk együttműködni másokkal, be kell tudniuk illeszkedni ebbe a kapott közösségbe, meg kell tanulniuk kezelni az indulataikat, és osztozniuk kell számos dolgon. Ez a rengeteg dolog biztos nem megy mindenkinek egyformán könnyen. A gyerekek nagyon különféle tapasztalatokkal érkeznek, így reakcióik is nagy változatosságot mutat, és az a cél, hogy ezek az óvodai élet végére egy irányba tartsanak, és a gyerekek adekvátan tudjanak viselkedni a különböző társas helyzetekben (pl. iskola).
  • Tévedj el!
    • Ha az okostelefonunk nálunk van, szinte lehetetlen eltévedni. Érdemes viszont néha kilépni a túlkontrollált életünkből, és vállalni egy ilyen meglepő helyzetet. Ebben az ismeretlen szituációban hagyatkozhatunk önmagunkra, újra megtapasztalhatjuk, hogyan tudunk megbirkózni az ismeretlennel, a bizonytalannal. Ilyenkor sokkal jobban figyelünk a környezetünkre, és olyan dolgokat is meglátunk, amit az ismerős környéken már észre sem veszünk.
  • Szerezz magadnak időt!
    • Minden nap próbálj meg magadnak egy kis időt szerezni. Légy kreatív, keresd meg a kis hézagokat. Ha ez sikerült, semmi másra ne használd fel a megszerzett időt, csak magadra. Csinálj bármit, amiben örömödet leled, amivel feltöltődhetsz.

Mit tehetünk, ha tanácstalanok vagyunk, mert gyermekünk óvodai verekedésről mesél nekünk? Az események értékelésénél figyelembe vehetjük a fent leírt életkori sajátosságokat, és mérlegelhetjük ezek szerepét a történtek kapcsán. Megvan az esély arra, hogyha nem mi, szülők oldunk meg minden problémát, akkor gyerekeink saját tapasztalatokat szerezhetnek. Ezeknek köszönhetően csökken bennük a felnőtt megoldásaitól való függés. Ugyanakkor nem kell gyermekünket egyedül hagyni a problémával. Saját bizonytalanságunkat is csökkenthetjük azzal, hogyha egyeztetünk az óvónőkkel, ők mit látnak az esettel kapcsolatban, hogyan értékelik azokat, mit látnak, milyen tényezők játszanak szerepet, mit lehet tenni, stb., hiszen ők azok a felnőtt személyek, akik folyamatában látják az óvodai csoport dinamikáját. Későbbiekben fordulhatunk a szülőtársakhoz, felkereshetjük az óvoda pszichológusát is.
Mi, szülők mindig csak utólag értesülünk, ezért cselekedni is csak utólag tudunk, de így megvan a lehetőségünk arra, hogy átgondoljuk, és a legjobbnak tűnő reakciót válasszuk.


Forrás:

  • Társas problémák és megoldásuk 3-7 évesek körében – feltárás és segítség

  • Jessica Joelle Alexander, Iben Dissing Sandahl: Gyereknevelés dán módra – Hogyan neveljünk életrevaló és magabiztos gyereket?

  • Ranschburg Jenő: Felcserélt szerepek


Készítette: Ujszászi Andrea

facebook.com/egyparcsalad

Pszichológusok

Időpontfoglalás minden szakemberünk esetén telefonon vagy e-mailben lehetséges.
Az elérhetőségek a szakember nevére kattintva, a részletes bemutatkozó lapon érhetőek el.
Mindenkinek egyéni árszabása van, a rendelő az árképzést nem befolyásolja.

Varga Zsófia

Pszichológus, Budapest, 19. kerület, Wekerle


Végzettségek

  • Pszichológus MSC

  • Gyásztanácsadó

  • Gyászcsoportvezető

  • Serdülő konzulens

Varga Zsófia pszichológus

Munkám során arra törekszem, hogy elfogadó és biztonságos légkört teremtsek, amelyben a nehéz és sokszor ambivalens érzéseket át lehet élni. Célom, hogy a meglévő erőforrásaikra építkezve segítsem a hozzám fordulók

Balla Györgyi

Pszichológus, Budapest, 19. kerület, Wekerle


Végzettségek

  • Pszichológus (kognitív és neuropszichológia szakirány) SZTE BTK

  • Autogén tréning gyakorlatvezető

  • Fejlesztő irodalomterapeuta jelölt

  • PhD hallgató BME Pszichológia Doktori Iskola

Balla Györgyi pszichológus

Carl Jung szerint jó segítővé akkor tud válni valaki, ha tudatában van saját sebeinek, azokat feltárja, és azok a segítő folyamat során akkor "aktiválódnak", amikor a segített sebei hasonlóak a segítőjéhez.

Kovács-Bölöni Anna

Pszichológus, Budapest, 19. kerület, Wekerle


Végzettségek

  • Pszichológus (klinikai pszichológia és gyermekpszichológia szakirány, BBTE)

  • Pszichopedagógus

  • Relaxációs és szimbólumterapeuta

Szakterület

Kovács-Bölöni Anna pszichológus

Testi-lelki-szellemi egészségünk alkotja a teljes egészséget, az EGÉSZet. Ahhoz, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, ahhoz, hogy megtaláljuk helyünket a világban - a munkahelyünkön, a családban, a párunk mellett - és ahhoz, hogy megtaláljuk igazi önmagunkat, figyelnünk kell lelkünk karbantartására, “ápolására”.Néha nehéz, de valójában kellemes és szép munkával képesek vagyunk megőrizni, vagy visszanyerni lelkünk egészségét, erejét. Sok múlik ezen. Talán az egészségünk, a boldogságunk is.

Kiss Renáta

Pszichológus jelölt, Budapest, 19. kerület, Wekerle


Végzettségek

  • Szociológus SZTE-BTK

  • Viselkedéselemző KRE-BTK

  • Jogász PPKE-JÁK

  • Pszichológus jelölt (BME)
    kognitív- és neuropszichológia szakirány

  • Pszichodráma

  • Képzésben lévő mediátor

Kiss Renáta pszichológus jelölt

...őszintén elkötelezett vagyok amellett hogy segítsem a hozzám fordulókat saját erőforrásaik felismerésében

Mikó Gábor

Pszichológus jelölt, Budapest, 19. kerület, Wekerle


Végzettségek

  • Pedagógia bölcsész ELTE

  • Pszichológus jelölt (BME)

  • Pszichodráma

  • Képzésben lévő mediátor

Mikó Gábor pszichológus jelölt

...közös munka során figyelmet fordítok az egyéni szükségletekre, helyzetekre és célokra

Benedekné Fodor Ágnes

Tanácsadó szakpszichológus, Budapest, 19. kerület, Wekerle


Végzettségek

  • Pszichológus (SZTE-BTK)
    "Gyermekkor és nevelés" és "Szociál- és szervezetpszichológia" szakirány

  • Tanácsadó szakpszichológus

  • Sorsanalitikus tanácsadó ELTE GYPI 2019

Szakterület

Benedekné Fodor Ágnes pszichológus

Hiszek a krízisek általi növekedésben, az emberi kapcsolatok megtartó erejében, a szavak megtalálása által az érzések megismerésében. Keressük együtt az egyensúlyt, az elakadások feloldását!

Tóth-Kéry Nikolett

Tanácsadó szakpszichológus, Budapest, 19. kerület, Wekerle


Végzettségek

  • Tanácsadó szakpszichológus

  • Képzésben lévő pár- és családterapeuta

  • Komplex integratív terapeuta-jelölt

Szakterület

Tóth-Kéry Nikolett pszichológus

Vallom, hogy mindenki magában hordozza a fejlődésre való képességet, és a megoldását annak a problémának, amellyel küzd, és amelyhez segítséget kér

Mészáros Nóra

Pszichológus, Budapest, 3. kerület, Óbuda


Végzettségek

  • Közgazdász (Budapesti Corvinus Egyetem)

  • Pszichológus (DE)
    Munka- és szervezetpszichológia specializáció

  • Tanácsadó szakpszichológus (ELTE)
    Krízistanácsadás specializáció

  • Coachképzés pszichológusoknak

Szakterület

  • Önismeret

  • Életszakasz-átmenetek

  • Krízistanácsadás

  • Karriertanácsadás

Mészáros Nóra pszichológus

Jó helyen jár, ha beszélgetni szeretne egy megoldandó helyzetről, avagy külső nézőpontot keres.

Csapi Flóra

Alkalmazott egészségpszichológiai szakpszichológus Budapest, 3. kerület, Óbuda


Végzettségek

  • Pszichológus SZTE

  • Alkalmazott egészségpszichológiai szakpszichológus

  • Autogén tréner

Szakterület

Csapi Flóra, alkalmazott egészségpszichológiai szakpszichológus

Mint pszichológus abban hiszek, hogy bárki bármikor képes a fejlődésre, talán csak nem tudja, hogyan kezdjen hozzá. Azt hiszem, én magam is úgy jelentkeztem a pszichológus képzésre, ahogy az emberek szoktak eljutni egy pszichológushoz.

Véh Dóra

Pszichológus Budapest, 3. kerület, Óbuda


Végzettségek

  • Pszichológus ELTE

  • Gyásztanácsadó

  • Képződő Mindfulness (MBSR) tanár

Szakterület

  • Gyász és veszteségek

  • Értelemkeresés, pozitív coaching

  • Életkezdési válság

  • Karriertanácsadás

  • Mindfulness, stresszkezelés

  • Szülővé válás, gyermeknevelés

  • Montessori pedagógia

Véh Dóra, pszichológus

ahogy Yalom is írja: pszichológusként olyan vagyok, mint egy idegenvezető, aki körbevezeti a pácienseket saját házuk termeiben

Bácsi András

Pszichoterapeuta jelölt, Online


Végzettségek

  • Pszichológia MSC SZTE-BTK

  • Komplex integratív terapeuta

  • Alkalmazott egészségpszichológiai szakpszichológus

  • Pszichoterapeuta jelölt

Bácsi Anrdás pszichológus

Hosszú utat tettem meg, több másik diplomát is szereztem, mire álmom beteljesült és okl. pszichológus lettem. Szerencsés embernek érzem magam, mert olyan szakmám van, amit szívvel-lélekkel tudok csinálni.

Ujszászi Andrea

Addiktológiai szakpszichológus, Budapest, 19. kerület, Wekerle


Végzettségek

  • Pszichológus MSC KRE-BTK

  • Addiktológiai tanácsadó szakpszichológus

  • Képzésben lévő pár- és családterapeuta

  • Kognitív viselkedésterápiás konzultáns

Ujszászi Andrea pszichológus

Mint pszichológus abban hiszek, hogy bárki bármikor képes a fejlődésre, talán csak nem tudja, hogyan kezdjen hozzá. Azt hiszem, én magam is úgy jelentkeztem a pszichológus képzésre, ahogy az emberek szoktak eljutni egy pszichológushoz.

Segítőink

Időpontfoglalás minden szakemberünk esetén telefonon vagy e-mailben lehetséges.
Az elérhetőségek a szakember nevére kattintva, a részletes bemutatkozó lapon érhetőek el.
Mindenkinek egyéni árszabása van, a rendelő az árképzést nem befolyásolja.

Szőke-Gál Henrietta

Mediátor, Budapest, 19. kerület, Wekerle


Végzettségek

  • Szociálpedagógia

  • Szociális munkás

  • Párkapcsolati és életvezetési tanácsadás

  • Gyermek és ifjúsági coach

  • Mediátor

  • Képzésben lévő család rendszer terapeuta

Szőke-Gál Henrietta coach

20 éve a segítő szakmában dolgozom, hiszem, hogy mindig újra lehet kezdeni, újra lehet tervezni, a lehetőségeinket mi magunknak teremtjük, sokszor nehéz ezeket meglátni, de a képesség bennünk van, hogy megtaláljuk őket.

Oláh Edit

Családterápiás szakember Budapest, 19. kerület, Wekerle


Végzettségek

  • Szociális munkás (BA)

  • Mentálhigiénés családtudományi és családterápiás szakember (MA)

  • Mediátor

  • Integrált szülő-csecsemő konzulens jelölt

Szakterület

Oláh Edit, mediátor, családterápiás szakember

Segítő szakemberként hiszem, hogy mindenkiben megvan a képesség a változásra és, hogy minden kilátástalannak tűnő helyzetből van kiút.

Dr. Urbán Liliána

Mediátor, Budapest, 19. kerület, Wekerle


Végzettségek

  • Jogász

  • Mediátor

  • Képzésben lévő pár- és családterapeuta

Dr. Urbán Liliána, mediátor, képzésben levő pár- és családterapeuta

Jogászi hátterem garancia arra, hogy a megállapodás megfelelő formába kerüljön

Gyöngyösi Krisztina

Mentálhigiénés szakember Budapest, 3. kerület, Óbuda


Végzettségek

  • KRE Mentálhigiénés segítő szakember

  • Megoldásfókuszú Coach és Teamcoach

  • Mediátor

  • Kapcsolódó Nevelés oktató

Gyöngyösi Krisztina mentálhigiénés szakember

Meghallgatlak és kísérlek. Segítek rendet rakni a gondolataidban és érzéseidben, jobban megérteni és megismerni magad, megtalálni és tisztábban látni a céljaidat, megfogalmazni az oda vezető lépéseket.

Janovics Judit

Családállító, párkapcsolati és egyéni tanácsadó
Budapest, 3. kerület, Óbuda


Végzettségek

  • Pedagógia (JATE)

  • Waldorftanár-képzés (ELTE, Bárczi Gyógyped.)

  • Párkapcsolati tanácsadás, coach (Mediációs Intézet)

  • Családállító képzés

Szakterület

  • Egyéni családállítás

  • Csoportos családállítás

  • Párkapcsolati tanácsadás

  • Konfliktuskezelés, problémamegoldás

Janovics Judit coach

...másoknak segíthessek megtalálni az önmagukban rejlő megoldást egy-egy problémára, élethelyzetre, elakadásra

Írásaink

Unokahatás: gyerekből lesz szülő, szülőből nagyszülő

Család

Unokahatás: gyerekből lesz szülő, szülőből nagyszülő

Nem is gondoltam volna, hogy ennyit lehet olvasni a nagyszülői szerepről. Valószínűleg nálam is az érvényesült, hogy a nagyszülők egyszer csak úgy vannak.

STRESSZ – Hogyan kezeljük?

Önismeret

STRESSZ – Hogyan kezeljük?

Arra, hogyan is hat a túlzott stressz, találtam egy nagyon jó példázatot. Képzeljünk a tűzhelyünkre egy fazekat, amibe egy békát rakunk. Ha az edénybe forró vizet öntünk, a béka

Párkapcsolati pingpongozás

Párban

Párkapcsolati pingpongozás

Összeveszünk a férjemmel. Én persze azt gondolom, nekem van igazam. Világosan látom, hogyan jutottunk el idáig. És azt is tudom, ott hibázott, hogy nem olyan volt a hangsúly...

Ősbizalommal az élet felé

Önismeret

Ősbizalommal az élet felé

Az anyák egy örök életre szóló ajándékkal tudják megajándékozni gyermeküket. Teszik ezt minden pillanattal, amikor odafordulnak gyermekükhöz, minden figyelemmel, gondoskodással, a szükségletek kielégítésével.

Mozaikcsalád – hátrányból siker

Család

Mozaikcsalád – hátrányból siker

Mamától hallottam, hogy a „kétféle gyerek” nem jó. Akkor még nem is létezett a kifejezés, hogy mozaikcsalád. Az mindenképpen igaz, hogy mindenki számára az a jó, hogyha a család, amiben él

Játsszuk azt, hogy verekszünk!

Család

Játsszuk azt, hogy verekszünk!

Ranschburg Jenő azt mondta: "A világ megismerése egészen más módon zajlik a lányoknál és a fiúknál… És a kislányok ilyenkor beszélgetve ismerkednek a világgal, a fiúk meg ütközve

Hogyan lépjünk ki a robotpilóta üzemmódból?

Önismeret

Hogyan lépjünk ki a robotpilóta üzemmódból?

Megvettem Chris Baréz-Brown Most élj!, Hogyan lépjünk ki a robotpilóta üzemmódból? című könyvét, mert már régóta szerettem volna foglalkozni azzal, hogyan tudok tudatosabb lenni a mindennapjaimban. Eltelnek a napok, a hetek, és hiába

Házassági játszmák

Párban

Házassági játszmák

Az én-üzenetek egy olyan közlés, amelyet saját magunkról osztunk meg a másik fél számára. Tartalmazza, a másik fél mely viselkedése váltotta ki. Valójában egy játszma állandó lépések sorozata, és ez azt is jelenti, hogy pontosan meghatározott, előre látható kimenetel felé halad.

A család támogató funkciói

Család

A család támogató funkciói

Caplan 9 pontban gyűjtötte össze, hogyan támogatja a család a tagjait. A család tagjaként részesülünk ezekből, ami persze visszafelé is igaz, mi is támogatásunkban részesítjük családtagjainkat. A család életének minden szakaszában más-más hangsúllyal érvényesülhetnek ezek a funkciók, de végig szerepet játszanak.

A nagy mumus: a hiszti

Család

A nagy mumus: a hiszti

Valószínűleg nincs olyan szülő, aki ne látta volna már más szülő gyermekét hisztizni. Akár még az is előfordulhat, hogy a saját gyermekénél is előfordult. :-) Persze az ilyen eset ritka, mint a fehér holló. Ha esetleg mégis arról van szó

A szerelem háromszög elmélete

Párban

A szerelem háromszög elmélete

Sternberg háromszög elmélete egy lehetőséget nyújt számunkra párkapcsolatunk értékelésére. A modell három összetevőre bontja a szerelem érzését. Az intimitás mutatja meg, milyen közelséget bír el a kapcsolatunk, mennyire kötődünk a

Betolakodók

Párban

„Betolakodók”

Számtalan dolog lehet, ami egy párkapcsolatban a két fél közé áll. Nagyon találó, ahogy Cloud és Townsend hívja ezeket, „a betolakodók”. „A betolakodók” nemcsak azok a személyek, akikkel az emberek megcsalják a párjukat. Olyan erők ezek, amik átjutnak a párt védő határvonalakon, és gyengítik a közöttük lévő kapcsolatot. Személyek és dolgok egyaránt lehetnek. A lista hosszú.

Az 5 szeretetnyelv

Család

Az 5 szeretetnyelv

Chapman úgy tartja, minden embernek van egy elsődleges szeretetnyelve. Ez az a mód, ahogyan a leginkább megérzi a felé irányuló szeretet. Van, akinek szavakra, van, akinek egy ölelésre, és van, akinek pedig a másik jelenlétére van szüksége ahhoz, hogy szeretet-tankja a maximumra töltődjön.

Én-üzenetek

Párban

Én-üzenetek

Az én-üzenetek egy olyan közlés, amelyet saját magunkról osztunk meg a másik fél számára. Tartalmazza, a másik fél mely viselkedése váltotta ki. Elmondja, milyen érzéseket keltett ez bennünk, hogyan éreztük magunkat a helyzet következtében. Ezen kívül az is megtudható belőle a másik számára, mit indított el bennünk mindez, milyen hatással lett ránk ez a viselkedés.

Családi legendáink

Önismeret

Családi legendáink

„A dédnagyapám nyert a lottón. Négytalálatos szelvénye volt. A kapott pénz jelentős volt, de sok volt a gyerek, így annyi jutott mindenkinek, hogy el tudtak indulni az életben. Amikor először hallottam erről, teljesen odáig voltam, hogy ilyen történhetett a mi családunkban. Mintha kiválasztottak lennénk. Egy idő után viszont azt is megértettem, hogy a családom a történetnek értelmet is adott. Egy családba csak egyszer érkezik ekkora

Félünk a sötétben

Önismeret

Félünk a sötétben

2-3 éves kor körül kezdődik. Az óvodás korú gyermek árnyékként követi szüleit, mert nem mer este egyedül maradni a sötétben. Az iskolás nehezen alszik vissza, hogyha este felébred. Még a serdülők is bevallják, hogy nem érzik jól magukat egyedül a sötétben. És hát igen, ez még ránk, felnőttekre is igaz lehet.

Gyakorlati tippek szülőknek, hogyan segíthetik gyermeküket sötétségtől való félelmük leküzdésében

Önismeret

Gyakorlati tippek a sötétségről

Összegyűjtöttem néhány olyan módszert, gyakorlatot, játékot, ami segítséget nyújthat nekünk, szülőknek abban, hogy minél hatékonyabban tudjuk támogatni gyermekünket a sötéttel való megbarátkozásban. Szerintem ezek a módszerek nagyon jó kiindulópontként szolgálhatnak, akár teljes egészében átvehetőek, vagy gyerekünkre, családunkra is szabhatóak.

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megkönnyíti a keresést, ha röviden megadja, milyen témában van szüksége segítségre.
Segítünk megtalálni a megfelelő szakembert!